Új webes felülettel bővült a VT-Soft által fejlesztett Abacus bérszoftvercsomag, amely 2020. január 1-jétől érhető majd el a felhasználók számára. A webes modul különlegessége, hogy tableten és akár okostelefonon is használható lesz, amely egyedülálló fejlesztéssé teszi a mai hazai bérszoftverpiacon.
Az alkalmazás fejlesztését egy felhasználói igény hívta életre, amely a dinamikusan fejlődő munkaerőközvetítő és -kölcsönző WHC Kft. részéről merült fel. Az ötletet a VT-Soft munkatársai gondolták tovább, így született meg az Abacus webes munkaügyi felülete, az Abacus Portál, mellyel a dolgozók ki- és beléptetése könnyedén lebonyolítható. “A digitális dokumentumkezelő megoldások egyre inkább nélkülözhetetlenebb részei a mindennapoknak, ezért olyan integrált megoldást kerestünk, amely egyszerre lehet képes a munkafolyamatainkat optimalizálni és jelentősen növelni a HR-szolgáltatásunk színvonalát.“ – mondja Berta Péter, a WHC ügyvezetője.
A jelenleg tesztelés alatt álló webes felületeten a HR-es munkatársak vagy projektvezetők rögzíthetik a munkavállalók adatait. Fontos, hogy a felület nem önkiszolgáló, tehát a dolgozók nem módosíthatnak benne adatokat, továbbá minden felhasználó csak a jogosultsági szintjének megfelelően lát bele a rendszerbe.
A felvitt adatok természetesen igény szerint paraméterezhetőek, megkönnyítve ezzel például a külföldi munkavállalók kezelését is, akik esetében olyan extra adatokra is szükség lehet, mint például útlevélszám vagy a tartózkodási engedély száma.
A rögzített dolgozóhoz ezután a munkaszerződésen kívül végtelen számú dokumentum rendelhető, amelyek a beléptetéséhez vagy kiléptetéséhez szükségesek. A Wordben készített dokumentumok előzetesen sablonként kerülnek feltöltésre a rendszerbe, amely a dolgozóhoz rendelés után automatikusan kitölti azokat a dolgozó adataival.
Az alkalmazáshoz kapcsolt elektronikus aláírórendszer ezután hitelesíti és visszatárolja a dokumentumokat. Az elektronikus aláíráshoz és tároláshoz külső szolgáltatóval kell szerződni, a rendszerek összekapcsolását a VT-Soft munkatársai végzik. Az aláírt dokumentumok ezután elektronikusan tárolódnak az alkalmazásban, visszakereshetőek, listázhatóak, nincs szükség nyomtatásra és fizikai tárolásra.
A webes felület egyébként minden olyan funkciót tud, amelyet az Abacus Bér, ugyanakkor rendkívül korszerű is. Beépítésre kerültek olyan figyelmeztető funkciók is, amelyek felugró ablakokkal könnyítik meg a HR-es kollégák munkáját, így nem szükséges észben tartani, mikor milyen feladatokat kell elvégezniük egy-egy munkavállaló esetében – a rendszer megteszi ezt helyettük.
A rendszer januárban indul, jelenleg a WHC tesztelése alatt áll. “A tesztelés során szerzett eddigi tapasztalataink megerősítik azt a korábbi feltevésünket, hogy az új rendszerrel nem csak sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudjuk majd végezni a napi feladatainkat, hanem lehetővé teszi ügyfeleink magasabb színvonalú kiszolgálását is.” – válaszolta kérdésünkre Berta Péter.
A ki- és beléptetés folyamatát, szerteágazó adminisztrációját nagyban leegyszerűsíti az Abacus webes munkaügyi felülete. Csak egy böngészőre és internetkapcsolatra van szükségünk a használatához, és akár tabletről vagy okostelefonról is dolgozhatunk vele. Igény szerint iPadre is optimalizálható lesz.