Keresés
Close this search box.

Munkahelymegtartó lehet a cafeteria – ha megvonják, a dolgozók egy rész akár fel is mondhat

Tartalomjegyzék

A béren kívüli juttatások továbbra is fontos szerepet töltenek be a munkavállalói elégedettségben, derült ki az OTP Pénztárszolgáltató megbízásából készült reprezentatív online kutatásból, amelyben olyan munkavállalókat kérdeztek, akik jelenleg kapnak valamilyen a béren felüli juttatást, cafeteriát.

A kutatásból kiderült még, hogy a munkahely kiválasztásánál, megtartásánál továbbra is a legfontosabb szempont az alapbér, a második és harmadik helyen a munkahely jó megközelíthetősége és a végzendő munka, vagyis a munkakör áll, ezeket követi negyedikként a bér mellett kapott egyéb juttatási csomag tartalma. A kutatás alapján

  • a munkavállalók 37 százaléka számára a munkahelyválasztásnál fontos szempont, hogy legyen megfelelő cafeteriarendszer, míg
  • egynegyedük számára a három legfontosabb szempont egyike a munkahelyválasztás során, hogy legyen megfelelő cafateriarendszer.

De mint kiderült, a cafeteriarendszer nemcsak a munkahelyválasztását befolyásolja, hanem
a dolgozók háromnegyede szerint erősíti a lojalitást, a megbecsültség érzését is.

A dolgozók negyede pedig akár a felmondást is megfontolná, ha megvonnák tőle a juttatást. Vagyis a munkahelyváltás gondolatát ültetheti el a dolgozókban a cafeteria megvonása.

Az is kirajzolódott a felmérés alapján, hogy a béren kívüli juttatások rangsorát továbbra is a Széchenyi pihenőkártya (SZÉP-kártya) uralja, hiszen a juttatásban részesülők 90 százalékának biztosítják a munkahelyen a pihenőkártyás juttatást. Érdekességként még arra is rávilágítottak a kutatás eredményei, hogy a kártyabirtokosok 63 százaléka a SZÉP-kártyával olyan élményre is költött, amire egyébként a fizetéséből nem áldozott volna. Így az értékelés az lett, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben csak még jobban felértékelődik a SZÉP-kártya szerepe, hiszen ez teheti lehetővé, hogy a kikapcsolódás, feltöltődés ne vesszen el a dolgozók számára. Ezzel párhuzamosan pedig a szolgáltatóknak is forgalmat biztosít.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a SZÉP-kártya tulajdonosok jó ha tudják, a zsebek közötti teljes átjárhatóság a jelenleg érvényben lévő szabályok alapján idén december 31-ig él még. Ez azt jelenti, hogy az év végéig bármelyik zsebből (szállás, vendéglátás, szabadidő) lehet költeni bármelyik, a SZÉP-kártyánál megengedett célra.

Hozzátesszük, a boltban viszont már nem lehet élelmiszert vásárolni a kártyákkal, az a lehetőség július elsején megszűnt.

Azzal is érdemes tisztában lenniük a kártyabirtokosoknak, hogy a kormány a költések ösztönzésére új szabályt hozott nem régiben. Korábban a Széchenyi Pihenőkártyánál a feltöltést követő második év május 31-éig használhatták fel a kártyabirtokosok további költségek nélkül az egyenlegüket. Utána a kártyaszolgáltató az ennél régebbi egyenlegekre havonta legfeljebb 3 százalék díjat vonhatott le, ám ezt a lehetőséget a kormány felfüggesztette a veszélyhelyzet lejártát követő 60. napig. Viszont október 6-án megjelent egy új, veszélyhelyzeti kormányrendelet, amely kimondta, hogy:

  • a 2022. október 15-ig feltöltött egyenlegeket csak 2023. május 31-ig használhatják fel költségmentesen a kártyabirtokosok, utána egyszeri, 15 százalékos díjat számíthat fel a kibocsátó ezekre,
  • a 2022. október 15-e utáni feltöltéseknél pedig a legalább 365 nap alatt fel nem használt egyenlegre szintén 15 százalékos egyszeri díjat számíthat fel a szolgáltató, de már egy évben kétszer, március 20-án, és szeptember 20-án. Vagyis egy idei októberi feltöltés után leghamarabb 2024 március 20-án számítható fel ez a díj.

Ezekre a dátumokra érdemes tehát a dolgozóknak figyelniük a jövőben. A szolgáltatók egyébként küldenek is értesítést, mikor milyen határidő jár le.

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Választott DEMÓ alkalmazás *
Adatkezelés *

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *

Megközelíthetőség

VT-SOFT iroda címe
1113 Budapest, Karolina út 65.

Tömegközlekedéssel
9-es vagy 109-es busszal a Kolosy térig, onnan az iroda 2 perc séta
19, 17 vagy 41-es villamossal a Kolosy térig, onnan 2 perc séta

Elérhetőségek
Telefon: +36 1 273 3838
E-mail: info@vtsoft.hu

Ajánlatkérés

Amennyiben konkrétan érdeklődik valamely alkalmazásunkkal kapcsolatban, várjuk jelentkezését!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *